• Vi invitiamo a ridimensionare le foto alla larghezza massima di 800 x 600 pixel da Regolamento PRIMA di caricarle sul forum, visto che adesso c'è anche la possibilità di caricare le miniature nel caso qualcuno non fosse capace di ridimensionarle; siete ufficialmente avvisati che NEL CASO VENGANO CARICATE IMMAGINI DI DIMENSIONI SUPERIORI AGLI 800 PIXEL LE DISCUSSIONI VERRANNO CHIUSE. Grazie per l'attenzione.

Ci vogliamo contare noi Veneti ?

Erika

Moderatrice Sezz. Cactacee e Succulente / Parliamo
Membro dello Staff
X MAsolino e Marco.....ho notato che scrivete in dialetto usando le consonanti doppie; in realtà nella lingua parlata non esistono (e tantomeno in quella scritta), eccezion fatta per la doppia S :)
 

marco.enne

Esperto di impianti di irrigazione da balcone
tato ..........

Se ciama bigoli neri un certo tipo de pasta veneta che la ghe somegia a quela che i foresti ghe ciama ''spaghetti bucati'' e la xe fata co farina che ga drento anca na parte de so bula.
Se li cusina compagno de tute le altre pastesute, overossia in acqua bogente salada par 20 minuti.


Bigoli neri in salsa

Ve dago subito la risseta vera de i nostri veci tempi de na volta.

Far desfrisar in te'l ogio, a fogo squasi destuà, tanta segola a fetine. Ocio che sta segola la dovarà restar bianca e par otegner questo, zontarghe ogni tanto ( se ocore ) qualche cuciaro de acqua, cussì xe sicuro che no la rivarà a colorirse.
Pena che la se sarà infiapia, unirghe quante che se vol de sardele salae a tochetini e lassar tuto sul fogo par che le se disfe. Zontarghe un pochetin de parsemolo.
Conzar co sto bon toceto i bigoli zà lessai in acqua de bogio salada

l'è la risetta dei bigoi in saor o meio con"le sarde" l'è la risetta dei siori "dei Pantaloni"
a verona da noialtri el "duca de la pignatta" (a fin de carneal prima del venardi magro)ne le offre a la sagra del quartier de S. Stefano

i poaretti i tacava la sarda( ona sola )al sofitto e co 'n tochetto de pan o polenta i tocciava( solo te avei fatto il brao) tanto col spago la sarda la se spostava e la duraa mesi
tanto i venexiani iera pii siori de quei mussi de verona ? ela vera si o no??
 

marco.enne

Esperto di impianti di irrigazione da balcone
"signorina ....."

X MAsolino e Marco.....ho notato che scrivete in dialetto usando le consonanti doppie; in realtà nella lingua parlata non esistono (e tantomeno in quella scritta), eccezion fatta per la doppia S :)

è vero ma tanti già fanno fatica a capire il dialetto "italianizzato" mi piacerebbe scrivere il dialetto streeeetto ma.......
ogni zona del veneto ne ha uno più o meno diverso sarebbe veramente difficile comprenderlo e comunque.......:D:D:D:D chiediamo venia siamo ( almeno io ) stati molto in giro per l'italia e si è persa un pochino di.....come dire ..VERVE ?
daiiiii......:ciglione::flower::flower::flower: passecela maccheronicamente:martello:
 

Blue eyes

Aspirante Giardinauta
Magari fosse mio ! E' una vita che lo desidero, ma se entrasse in casa lui io finirei al pronto soccorso, sono allergico.
Lo sono diventato all'improvviso da adulto e non si è scoperta la causa, nonostante tante ricerche.
Mi piace l'aspetto, il carattere; mi hanno detto che è un cane piuttosto riservato, gelosissimo del padrone che adora.
Temo che resterà un sogno.
Ciao.

allergico??? se a me capitasse saria na tragedia..mi che adoro circondarme de animai...ah che desperasion che a saria :eek:
 

Masolino

Bannato
X MAsolino e Marco.....ho notato che scrivete in dialetto usando le consonanti doppie; in realtà nella lingua parlata non esistono (e tantomeno in quella scritta), eccezion fatta per la doppia S :)

Erika, Erika.
Sì è vero, ma le ricette le copio non le traduco, sono scritte così nel libro edito ai primi del 900 a Venezia.
Io in Veneto ho vissuto stabilmente solo i primi cinque anni e poi mio padre venne trasferito a Roma dove siamo rimasti.
A me è rimasto qualcosa del parlato, lo ripresi un po' con mia suocera ( Padova) che in casa parlava soltanto in dialetto; mia mamma, insegnante delle superiori, no ha mai proferito una parola che non fosse italiano, mai sentita esprimersi in veneto, eppure era una veronese doc.
Quindi penso di poter essere scusato :ros:, mi impegnerò per il futuro :D
Ciao, buona serata.
 

Masolino

Bannato
l'è la risetta dei bigoi in saor o meio con"le sarde" l'è la risetta dei siori "dei Pantaloni"
a verona da noialtri el "duca de la pignatta" (a fin de carneal prima del venardi magro)ne le offre a la sagra del quartier de S. Stefano

i poaretti i tacava la sarda( ona sola )al sofitto e co 'n tochetto de pan o polenta i tocciava( solo te avei fatto il brao) tanto col spago la sarda la se spostava e la duraa mesi
tanto i venexiani iera pii siori de quei mussi de verona ? ela vera si o no??

Ciao Marco, questa tregenda succedeva all'epoca della prima guerra mondiale e anche durante la seconda. Ora credo siano ricordi lontani e poi coi discount farsi bigoli e sarde non costa molto:
bigoli, segola, olio extra e due scatoline di filetti di alici ed è fatta.
A me piacciono veramente molto e me li preparo spesso; a volte con una variante: non uso la segola ma olio profumato di aglio nel quale faccio sciogliere i filetti di acciuga e poi verso i bigoli lessati nel tegame e li faccio mantecare.
De gustibus.
Ciao ciao.
 

marco.enne

Esperto di impianti di irrigazione da balcone
toppato......

Ciao Marco, questa tregenda succedeva all'epoca della prima guerra mondiale e anche durante la seconda. Ora credo siano ricordi lontani e poi coi discount farsi bigoli e sarde non costa molto:
bigoli, segola, olio extra e due scatoline di filetti di alici ed è fatta.
A me piacciono veramente molto e me li preparo spesso; a volte con una variante: non uso la segola ma olio profumato di aglio nel quale faccio sciogliere i filetti di acciuga e poi verso i bigoli lessati nel tegame e li faccio mantecare.
De gustibus.
Ciao ciao.


la sarda 20/25/30cm ....non la sardina o alice 5/10/max 15 .... eh. eh. eh signor masolino:D mi è caduto sul "pescetto):lol::lol:
ne va il gusto "la sarda la spusaa de pi l'era pi saporita ......
ancora oggi si usa la sarda mediterranea proprio per il gusto molto particolare nell'intingolo...:food: :Saluto:..... :eek::eek::eek:la sardina ........:lol::lol:
 

Masolino

Bannato
la sarda 20/25/30cm ....non la sardina o alice 5/10/max 15 .... eh. eh. eh signor masolino:D mi è caduto sul "pescetto
ne va il gusto "la sarda la spusaa de pi l'era pi saporita ......
ancora oggi si usa la sarda mediterranea proprio per il gusto molto particolare nell'intingolo...:food: :Saluto:..... eek:la sardina ........:lol::lol:

Sior paron, a casa mia sarò paron mi de farme da magnà come desidero o no ? :lol::lol:
Figurati se per due bigoli mi impuzzolentisco le mani pulendo le sarde; no i xe sarà compagni, ma anca i filetti di alici col cappero sono buoni...- e pronti.....


:Saluto: :Saluto:
 

marco.enne

Esperto di impianti di irrigazione da balcone
Sior paron, a casa mia sarò paron mi de farme da magnà come desidero o no ? :lol::lol:
Figurati se per due bigoli mi impuzzolentisco le mani pulendo le sarde; no i xe sarà compagni, ma anca i filetti di alici col cappero sono buoni...- e pronti.....


:Saluto: :Saluto:
date a cesare quel chè di cesare ......... un inchino e sciàvo suo ( giusto a traduzione di posteri e "avventori della discussione" SCIA'VO termine veneto/ veneziano DA CUI, universalmente riconosciuto, deriva il CIAO):eek:k07:

:Saluto:
 

RosaMundi

Giardinauta Senior
se proprio volì parlar de magnare savì che stasera qua la xe na de tripe, e si ben cà son zovane le me piase anca a mi! :food:

Nb: anca mi par ciamare i pironi digo
forcheta
cortelo e
sculiero
el cuciaro o guciaro i lo dise qua vizin, ma noaltri ghemo tante parole de diverse province, come el bosegato, che qua no xe el mas-cio ma un'offesa, come dire Mona :lol:
 

marco.enne

Esperto di impianti di irrigazione da balcone
anca ancò ........

:embarrass...... l'è 'na corsa
buon.......gggggiorno.......veneti........
e po andem, passi longhi e ben distesi, a laorar...., smorso de novo el macinin

ma ve controllo fasì i brai.......fasì i brai:Saluto::Saluto:.
 

Masolino

Bannato
l'è la risetta dei bigoi in saor o meio con"le sarde" l'è la risetta dei siori "dei Pantaloni"
a verona da noialtri el "duca de la pignatta" (a fin de carneal prima del venardi magro)ne le offre a la sagra del quartier de S. Stefano

i poaretti i tacava la sarda( ona sola )al sofitto e co 'n tochetto de pan o polenta i tocciava( solo te avei fatto il brao) tanto col spago la sarda la se spostava e la duraa mesi
tanto i venexiani iera pii siori de quei mussi de verona ? ela vera si o no??

Varda che io par nascita sono un musso.
Poenta e Sardeon (o Scopeton), buona, buona, buona !
A me piace anche molto la renga (Aringa Clupea harengus) co la poenta brustolà.
Per l'aringa ho una ricettina tutta mia, se vi interessa ditemelo, è veramente collaudata; quando ai primi freddi invitiamo gli amici a casa ( nessuno è veneto ma lo stanno diventando ) poenta, renga a la masolino e bacalà mantecao [ co un cicinin de canela :eek:k07: ] spopolano.
S-ciào, "servo Vostro".
 

Masolino

Bannato
Buon appetito a tutti !!!!

Mi go già magnà, bacalà co ogio e struco de limon e tanti, tanti molesini, do perseghe.
E vu eto magnà ?


:Saluto::Saluto::Saluto:
 

Masolino

Bannato
Crema frita

Sta '' crema frita'' la xe na vecia usansa venessiana che tuti la magnava de gusto. Desso putroppo anca sto bon dolse economico el sta andando desmentegà.

Pareciar na polentina un poco dureta co: 125 gr o più se ocore de farina par ogni 1/2 litro de late, un pizego de sal, 75 gr de sucaro, la scorsa gratada de una naransa ( o de un limon ). Desfar la farina in t'un pocheto de late fredo; po zontarghe el sucaro, el sal e la gratadura de la scorsa.
Missiar bene e po butar tuta sta roba drento el late bogente.
Continuar a misiar sempre, senò ste robe le se taca su'l fondo de la tecia; bastarà 20 minuti de cotura.
Lassar intepidir un momento, po dopo, sempre missiando zontarghe un rosso de vovo.
Roversar sta polentina drento in t'un stampo fato a retangolo co i bordi alti e imbutirà. Sgualivar la crema, po lassar che la se desfreda.
Quando che la sarà propio freda, tagiarla a losanghe o a quadrati. Passar ogniun de sti tochi prima in te'l vovo sbatuo sucarà e dopo in te'l pangratà.
Frisar in ogio caldo ma vardando ben che sto ogio no'l sia fumante, senò la crema la se brusa de fora e la resta crua drento.
Magnar ste creme ben calde spolvarandole de sucaro vanilià.


Bone eh ?
 

RosaMundi

Giardinauta Senior
Mi go già magnà, bacalà co ogio e struco de limon e tanti, tanti molesini, do perseghe.
E vu eto magnà ?

:squint: che fadiga capire qua...
imagino che l'ogio sia l'ojo, el struco saria el pocio, le perseghe saria i perseghi... ma i molesini cossa xei??

mi go magnà gnocchi co la canela e l'uveta oncò.
 
Alto